5. Ağız Kokusu Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar

Ağız Kokusu: Ağız hijyeninin kötü olmasından, yani; diş eti hastalıkları veya çürük dişlerden kaynaklanabilen istenmeyen kokulardır.

Ağız Kokusu Hakkında Doğru Bilinen Yanlışların başlıcaları şunlardır;

• Ağız Kokusunun Giderilmesinde; Ağız Sprey ve Gargaraları Kesin Çözümdür!
    • Maalesef ağız sprey ve gargaraları, ağız kokusu için kesin çözüm değildir. Ağızdaki çürük dişlerin tedavisi yapılmadan veya aşırı harap olmuş dişler çekilmeden ya da diş eti hastalıkları giderilmeden ağız kokusunun ortadan kalkması mümkün değildir.
  • Ağız Kkokusuna Sadece Mide Rahatsızlıkları Sebep Olur Mu?
    • Hayır, sadece mideden ya da solunum yollarından değil bir bütün olarak ele alındığında yapılan araştırmalar sonucu ağız kokusunun birçok nedeni olabilir. Bunlardan bazıları; Solunum yolu hastalıkları, mide, böbrek rahatsızlıkları hatta şeker hastalığı olan bireylerde de ağız kokusu görülebilir. Bu nedenle, ağız kokusuna sadece mide rahatsızlıkları sebep olmaz. Ağızdan, diş çürüklerinden ve diş eti rahatsızlıklarından da kaynaklanabileceği unutulmamalıdır.
  • Her Bireyde Her Durumda Ağız Kokusu Görülebilir Mi?
    • Her bireyde ağız kokusu görülmeyebilir. Yapılan araştırmalara göre ağız kokusunun başlıca sebepleri; sindirim sistemi rahatsızlıkları olabildiği gibi ağız ve diş hastalıkları da neden olabilmektedir. Dolayısıyla, ağız ve diş sağlığı rahatsızlıkları için diş hekiminize, sindirim sistemi ve diğer rahatsızlıklar için ilgili hekimlere muayene olmayı ya da tedavi olmayı ihmal etmeyin!