5. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi hakkında doğru bilinen yanlışlarla ilgili uzman hekimimiz bilgilendiriyor.

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Hakkında Doğru Bilinen Yanlışların başlıcaları şunlardır;

• Ağız İçinde Cerrahi İşlemler Uygulanacaksa, Aç Karnına Gidilmelidir!
    • Belirli bir süre tampon uyguladıktan sonra çok sıcak ve çok soğuk olmamasına dikkat edilerek o gün herhangi bir şeyin tüketilmesinde sakınca bulunmamaktadır. Asitli gıdalardan uzak durmak hastanın genel sağlığı açısından kolaylık sağlayacaktır.
  • Diş Ağrısını Gidermek İçin Ağrıyan Bölgeye Aspirin Koymak veya Ağzı Alkol ile Çalkalamak Gerekli Midir?
    • Aspirin (asetilsalsilik asit), ağrıyan bölgeye belli bir müddetin üzerinde uygulandığında “aspirin yanığı” oluşur. Bu durum hastanın tedavi süresinin uzamasına sebep olur. Bunun yanında alkol uçucu bir madde olduğundan çok çabuk buharlaşır. Kısa süreli anestezi meydana getirir. Alkolün o bölgeyi tedavi ettiğine dair yanlış bir algı oluşur. En doğrusu, ağrınız varsa diş hekimine gitmek ve sorunu sağlıklı bir şekilde çözmektir.
  • Dikiş Atıldıktan Sonra Tekrar Doktora Gelmeye Gerek Yoktur!
    • Birkaç prosedür dışında ipekten üretilen dikiş ipleri kullanılmaktadır. Bu dikişler, ortalama 8-10 gün içinde alınmalıdır. Alınmadığı takdirde; insan vücudu ipek üretmediği için ödem meydana gelir ve bu durum hastanın tedavi süresinde sapmalara neden olur. Ancak çok ileri yaşlardaki hastalarda, mental retarlı ya da çocuk hastalarda eriyen nitelikteki dikiş ipleri kullanılır.

Videoyu izlemek için tıklayınız.